Zdravo i brzo mršavljenje

Zdravo, brzo mrsavljenje, ako ne zelimo da ugrozimo organizam tj. Zdravlje, ni u jednom segmentu I ispostujemo sve fizioloske procese tela, znacilo bi gubitak do 1,5 kg telesne tezine nedeljno, uz precizno izbalansiran rezim ishrane I intenzivnu fizicku aktivnost.

Visak kilograma predstavlja ozbiljan problem danasnjice I klasificira se u stanje poremecenog zdravlja, pod terminom pretilost. Oko 1,6 milijardi ljudi u svetu ima prekomernu telesnu tezinu, a njih 400 miliona, smatra se pretilim(pregojaznim).

Uzroci ovakvog stanja su svima, manje vise poznati. Lako dostupna, gotova hrana, takozvana “hrana s’ nogu”,koja je prepuna masnoca, secera I soli, a koja ne sadrzi esencijalne hranljive materije I “sedelacki” nacin zivota, uz minimalnu fizicku aktivnost, osim fizickog ugrozavaju I psihicko zdravlje, jer pad energije, uzrokovan nepravilnom ishranom I opste nezadovoljstvo zbog izgleda vodi ka tome da se tesko odlucujemo za ukljucivanje u drustveno socijalne tokove, van onih koji su nam obavezni(posao, skola) I uvodi u stanje melanholije I depresije.

Provodjenje programa za brzo, zdravo mrsavljenje , mnogima moze biti tesko, narocito kada je primamljiva, gotova hrana, lako dostupna I relativno jeftina, kada smo stekli losu naviku da izmedju obroka posezemo za visokokaloricnim, a nutritijentima siromasnim grickalicama I kada na zalost, fizicke aktivnosti, cak I one minimalne, kao sto je setnja ili povremena lagana rekreacija, uz razne izgovore, izbegavamo.

Kako starimo, metabolizam je sve sporiji, pa ista kalorijska vrednost hrane uzrokuje tiho gomilanje kilograma.

A kada odlucimo da preduzmemo nesto? Kada odlucimo da izgubimo kilograme,kroz neki od programa za brzo, zdravo mrsavljenje, prva misao koja nam pada na pamet je dijeta! Ima ih bezbroj! Preporucuju ih svi! Najbolji prijatelji, kojima je bas ta dijeta pomogla, treneri, lekari. A svi cesto zanemaruju neke cinjenice od kojih zavisi uspeh dijete ili slobodno mozemo reci, nase buduce zdravlje! Dnevne potrebe naseg organizma, za nutritijentima su takve da 20% ukupne dnevne kolicine kalorija, moraju biti proteini, 50% ugljeni hidrati I ostalo masti, od cega 10% zasicenih I 20% nezasicenih. Kalorijska vrednost, koju moramo obezbediti organizmu svaki dan, bez obzira koliko kilograma imamo je 1200 kcal. Unosom manje kalorijske vrednosti telo pocinje da “cuva’kalorije tako sto usporava metabolizam. Nakon sto smo prestali da provodimo neizbalansiranu dijetu, uz tako usporen metabolizam, kilogrami se brzo vrate I vrlo brzo dodaju novi. Siromasne proteinima, mineralima I vitaminima, koji su nam potrebni svaki dan, neke dijete mogu ozbiljno narusiti zdravlje.

Drugi korak, koji preduzimamo, kada nam je plan brzo, zdravo mrsavljenje je intenziviranje fizicke aktivnosti, kroz razne nacine(brzo hodanje, trcanje, vezbanje), sto je u svakom slucaju korisno, ali svi zelimo da, uz mrsavljenje, preoblikujemo telo, pa cesto ostanemo nezadovoljni rezultatom napornih, u sopstvenom aranzmanu kreiranih treninga.

I sta zakljucujemo? Program za efektno, brzo I zdravo mrsavljenje treba biti precizna,od strane tima strucnjaka, koji se bave oblastima ljudskog zdravlja, ishrane I fizicke spremnosti, formula dnevnog rezima ishrane I vezbanja, za svakog po na osob. Takva formula se izvodi na osnovu analize trenutnog stanja organizma I morala bi da ukljucuje: odredjivanje tipa I stvarnog uzroka gojaznosti, odredjivanje BMI(body mass index), udela masnih naslaga u organizmu, vrednost bazalnog metabolizma, vrednost energije(u kcal), koju gubimo prilikom uobicajenih dnevnih aktivnosti, a onda plan I dinamiku nacina I aktivnosti, koji ce obezbediti zeljeni rezultat, bez rizika za zdravlje.

Ako je Vaša zelja da izgubite kilograme i osećate se dobro, uključite se u program za brzo, zdravo mršavljenje i obezbedite na vreme tim koji ce se pobrinuti, da se za kratko vreme, kroz program inteligentne ishrane i vežbanja postignete to da se osećate zdravo i snažno, budete vitki i uz sve to usvojite korisne navike koje vam mogu obezbediti dugotrajno dobro zdravlje i lep izgled.